Son haftalarda başıma gelen olaylar, trafik ile ilgili yapılan çalışmalarla ilgili olumlu beklentilerimi negatife döndürdü.
İş ve ev arasında mesai günlerinde E80 karayolunu yani TEM otoyolunu kullanıyorum.
E80'nın başındaki E bildiğiniz üzere Europe yani Avrupa olup, otoyol olduğu için yeşil renkle gösteriliyor. E80 karayoluna E6 diyenler olmakla birlikte bu uydurulmuş bir isim, E5'ten sonra yapıldığı için halk arasında E6 olarak adlandırılmış. Margarin'e Sanayağ yada kağıt mendile Selpak dedikleri gibi.. Bu arada TEM ingilizce olup Trans Euro Motorway demek, bu da Transit Avrupa Otoyolu demek oluyor.
E80'nın başındaki E bildiğiniz üzere Europe yani Avrupa olup, otoyol olduğu için yeşil renkle gösteriliyor. E80 karayoluna E6 diyenler olmakla birlikte bu uydurulmuş bir isim, E5'ten sonra yapıldığı için halk arasında E6 olarak adlandırılmış. Margarin'e Sanayağ yada kağıt mendile Selpak dedikleri gibi.. Bu arada TEM ingilizce olup Trans Euro Motorway demek, bu da Transit Avrupa Otoyolu demek oluyor.
Her neyse son günlerde başıma gelen ve dikkatimi çeken aksaklıklar;
- Arkamda birdenbire beliren genelde çok genç ve/veya evrimini tamamlayamamış pisikopat mahluklar tarafından tampon mesafesinde zikzak yapılarak takip ve taciz edilme. Yıllardır araba kullanan birisi olmasam kazaya sebebiyet verilmesi kesin.
- Zikzak yaparak ani sollamalar yapan hızlı öfkeli modelleri
- Emniyet şeridini kullanmakta ısrar edenler
- En sol şeridi kullanmak suretiyle seyreden Tır ve Kamyonlar
- Cep telefonu ile konuşarak 80 Km süratle en sol şeridi kullananlar
Polisimiz otoyolda belirli aralıklarla durup, bu türden hatalı sürücülere ceza düzenlemeye çalışıyor ama ne çare.. Kanımca otoyol boyunca emniyet şeridinin trafik cezalarını düzenlemek üzere polis moboları ile doldurulması iyi olur. Sanıyorum ancak o zaman düzenli bir şekilde cezalar tanzim edilebilir. Poliste soğukta rüzgarda yol kenarlarında kalmaktan kurtulur.
E80 otoyolu ile ilgili daha geniş bilgi; http://tr.wikipedia.org/wiki/Avrupa_E-yolu_E80 adresinden alıntıdır.
Avrupa E-yolu E80 batı-doğu referanslı 5600 km (3500 mil) uzunlukta batıda Lizbon, Portekiz'de başlayan ve İran'a girişte Gürbulak sınır kapısında sona eren bir uluslararası Avrupa E-yoludur. Bu E-yolu Portekiz, İspanya, Fransa, İtalya, Hırvatistan, Karadağ, Kosova, Sırbistan, Bulgaristan ve Türkiye üzerinden geçerek Türkiye-İran sınır kapısı olan Gürbulak'ta İran'a ulaşarak sona ermektedir. Pescara, İtalya ile Dubrovnik, Hırvatistan arasında Adriyatik Denizi'ni geçmek gerekmekte ve düzgün işleyen bir feribot servisi gerekmektedir. E80 - 5600 km (3500 mil): Lizbon - Valladolid - San Sebastian - Toulouse - Nice - Genova - Roma - Pescara Dubrovnik - Podgorica - Priştine - Niş - Sofya - Filibe - İstanbul - İzmit - Gerede - Amasya - Erzurum - Gürbulak - İran
E80 otoyolu ile ilgili daha geniş bilgi; http://tr.wikipedia.org/wiki/Avrupa_E-yolu_E80 adresinden alıntıdır.
Avrupa E-yolu E80 batı-doğu referanslı 5600 km (3500 mil) uzunlukta batıda Lizbon, Portekiz'de başlayan ve İran'a girişte Gürbulak sınır kapısında sona eren bir uluslararası Avrupa E-yoludur. Bu E-yolu Portekiz, İspanya, Fransa, İtalya, Hırvatistan, Karadağ, Kosova, Sırbistan, Bulgaristan ve Türkiye üzerinden geçerek Türkiye-İran sınır kapısı olan Gürbulak'ta İran'a ulaşarak sona ermektedir. Pescara, İtalya ile Dubrovnik, Hırvatistan arasında Adriyatik Denizi'ni geçmek gerekmekte ve düzgün işleyen bir feribot servisi gerekmektedir. E80 - 5600 km (3500 mil): Lizbon - Valladolid - San Sebastian - Toulouse - Nice - Genova - Roma - Pescara Dubrovnik - Podgorica - Priştine - Niş - Sofya - Filibe - İstanbul - İzmit - Gerede - Amasya - Erzurum - Gürbulak - İran
0 yorum:
Yorum Gönder