2014 TEOG Sınav Sonuçları AÇIKLANDI.
Öğrencilerin merakla beklediği TEOG Sınav Sonuçlarında heyecan dorukta.
Öğrencilerin merakla beklediği TEOG sonuçları açılandı. 2014 TEOG Sınav
Sonuçlarına E okul'dan ulaşılabiliyor. 2014 TEOG Sınav SonuçlarıNI
bugun.com.tr'den öğrenebilirsiniz...
TEOG Sınav Sonuçları için heyecan dorukta. TEOG Sınav sonuçları açıklandı. TEOG Sınav sonuçları e okul Veli Bilgilendirme sistemi aracalığıyla öğrenilebiliyor. TEOG sınav sonuçlarını aşağıdaki linkten takip edebilirsiniz. 2014 TEOG Sınav Sonuçları açıklandı. Öğrencilerin merakla beklediği TEOG sonuçları açılandı. 2014 TEOG Sınav Sonuçlarına E okul'dan ulaşılabiliyor. 2014 TEOG Sınav
TEOG Sınav Sonuçlarına bu adresten ulaşabilirsiniz...
TEOG SONUÇLARI SORGULAMA İÇİN TIKLAYINIZ
MEB'İN SİTESİ İÇİN TIKLAYIN
Bu yıl ilk kez yapılan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınav (TEOG)
sonuçlarının Pazartesi, yani bugün açıklanması bekleniyor. Seviye
belirleme sınavının yerine getirilen temel eğitimden ortaöğretime geçiş
sınavına 1 milyon 300 bin öğrenci girdi.6 dersten yapılan merkezi yazılı
sınavlardan alınan puanlar, hem karne notu olarak değerlendirilecek hem
de liselere girişte esas alınacak.
Kasım ayında yapılan sınavın sonuçlarının yarı yıl tatiline bir hafta
kala hala açıklanmamış olması veliler ve öğrencileri tedirgin etmişti.
Ancak Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı sonuçların bugün açıklanacağını
söyledi.
TEOG Puanları Nasıl Hesaplanır?
Binlerce öğrenci liseye geçiş sınavı TEOG sınav sonuçlarını merakla
bekliyor. 2 dönemde 2 ayrı sınav olarak uygulanacak olan TEOG sınavında
adayların puanları tek puan türünde hesaplanacak.MEB , TEOG
hesaplamalarında her soruyu eşit puanda tutacak. TEOG sınavlarında
yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecek bu da öğrencilerin yanlış
cevaplarında puan düşmelerine neden olmayacak. TEOG Sınavı iki dönem de
uygulanırken öğrencilere her iki dönemde de Türkçe, matematik, fen ve
teknoloji dersleri için 4 , T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, yabancı
dil ve din kültürü ve ahlak bilgisi için ise 2 katsayısı o dersşn
puanıyla çarpılarak hesaplanacak.
TEOG Puan Hesaplama
TEOG puanları 700 puan üzerinden değerlendirilecek. Ancak puanlama bu
kadar ile sınırlı kalmayacak. TEOG'dan 700 üzerinden bir puan alan
öğrencinin , 6,7,8. sınıf not ortlamaları ve 8. sınıf ağırlıklı not
ortalaması alınacak bu puanın üzerinde TEOG puanında eklenmesiyle
beraber ortak puan hesaplanacak ve 500 puan üzerinden bir puan
belirlenecek.
Merkezi Sistem Ortak Sınavları'nın ikinci oturumları ülke genelindeki
tüm 8. sınıf öğrencilerine bugün uygulandı. Saat 09.00’da başlayan
ikinci oturumlar aralıklarla devam ederek 12.00’ye kadar sürdü.
Bugün gerçekleştirilen ikinci oturumlarda öğrencilere fen ve teknoloji,
inkılap tarihi ve Atatürkçülük, yabancı dil derslerinden 20’şer soru
soruldu ve her sınav için öğrencilere 40’ar dakika süre verildi. Bugün
yapılan sınavlara geçerli bir mazeret sebebiyle katılamayan öğrenciler,
mazeretlerini belirten resmi belge veya velisinin izni ile belirlenen
tarihlerde mazeret sınavına girebilecek. Hem yılsonu başarı puanına hem
de MESOS (Merkezi Sistem Ortak Sınavları) toplam puanına etki edecek
olan Merkezi Sistem Ortak Sınavları’nın I. Dönem oturumlarının sonuçları
Ocak 2014’te açıklanacak. Yerleştirme puanına yılsonu başarı puanı
yüzde 30, MESOS puanı yüzde 70 oranında etki edecek. Yerleştirme
puanıyla öğrenciler istedikleri liseleri tercih edebilecekler. II. Dönem
yapılacak olan Merkezi Sistem Ortak Sınavları da bu puanlamada önemli
rol oynayacak. İkinci dönem Merkezi Sistem Ortak Sınavları ise 28-29
Nisan 2014 tarihinde gerçekleştirilecek ve sonuçları Haziran 2014’te
açıklanacak.
Sınavın geçmiş yıllarda uygulanan sınavlardaki soru tiplerine paralel
hazırlandığını ifade eden Uğur Dershaneleri Liselere Hazırlık Fen ve
Teknoloji Bölüm Başkanı Aslan Ayhan, “Fen ve teknoloji sınavında 1.
ünitenin toplam ders saati 20 (29 kazanım), 2. ünitenin sınava kadarki
toplam ders saati ise 5 (11 kazanım) olmasına rağmen soru sayıları ders
saatine orantılı olarak dağıtılmamış. 1. üniteden 9 soru, 2. üniteden
ise 11 soru sorulmuş. Ders saati ve kazanım sayısına dikkat edildiğinde
1. üniteden 14, 2. üniteden 6 soru sorulması beklenmekteydi. 1. ünite
sorularında öğrenciler zorlandı. Özellikle A kitapçığı 6, 8 ve 9.
sorular tartışmaya açık. Ayrıca 3. soruda verilen 'Orak hücreli anemi
hastalığının X kromozomu üzerindeki çekinik genlerle aktarılan bir
hastalık olduğu bilinmektedir' bilgisi bilimsel bir hata olarak tespit
edildi. 2. ünite sorularından A kitapçığı 20. soru ayırt edici olmuş.
Diğer sorularda öğrenciler zorlanmadı. Bu bölümde kazanım sayısının az
olması nedeniyle aynı kazanım birkaç soruda sorgulanmış. Bu durum ölçme
değerlendirme açısından sorun kabul edilebilir” dedi.
İnkılap tarihi ve Atatürkçülük testinin MEB’in Merkezi Ortak Sınavlar
için belirlediği konu kapsamlarına uygun olarak hazırlandığını söyleyen
Uğur Dershaneleri Liselere Hazırlık Sosyal Bilgiler Bölüm Başkanı Seda
Kaya ise, “Sınavda 'Milli Uyanış; Yurdumuzun İşgaline Tepkiler'
ünitesinden ağırlıklı olarak soru sorulmuş. Sorular önceki yıllarda
Seviye Belirleme Sınavları’nda kullanılan yapılandırıcı yaklaşıma uygun
olarak hazırlanmış. Paragraf yorumlama, kavram-madde eşleştirme ve
bilgiyi kullanmaya dayanan sorular ağırlıklı idi. Sorular genel olarak
kolay düzeyde. Ancak 2-3 soru öğrencileri zorlayan tarzda” diye konuştu.
Ders kitaplarındaki konular, konuların kelimeleri ve kalıpların aynen
sınavda sorulduğunu söyleyen Uğur Dershaneleri Liselere Hazırlık Yabancı
Dil Bölüm Başkanı Nesrin Girgin ise, “İngilizce testi MEB’in 13 Eylül
2013 tarihli yayın ve 3 Ekim 2013 tarihli güncellemesinde belirttiği
konu kapsamlarına uygun olarak hazırlanmış. Müfredat dışına çıkılmamış.
Daha çok öğrencinin okuduğunu anlama becerisi test edilmiş, gramer
bilgisi ölçülmemiş. Sorularda görsel kullanılmamış. Paragraf soruları
sınavın yüzde 30’unu oluşturmakta. Diyalog tamamlama soruları ağırlıklı.
İngilizce testi ders kitabındaki konulara hakim olan öğrenci için zor
bir sınav olmamakla birlikte çok kolay denilebilecek bir sınav da değil.
Öğrencilerin kelime bilgisine, kalıplara hakim olması gerekmekte”
şeklinde konuştu.
İKİ SORU İPTAL EDİLMİŞTİ
Milli Eğitim Bakanlığı, 8. sınıf ortak sınavlarında 2 sorunun iptal edildiğini bildirmişti.
Açıklamada, sorulara ilişkin iptal gerekçelerine de yer verlidi.
Matematik testi A kitapçığının 12, B kitapçığının ise 7. sorusunun D
seçeneğindeki 3. adımda yer alan büyük üçgenin sol alt köşesindeki iki
küçük üçgenin, grafik çiziminde sehven fazladan yer almasıyla fraktal
oluşumunun bozulduğu ifade edilen açıklamada, bu bozulma ile sorunun
kurgusundaki doğru cevap olan (A) seçeneği ile (D) seçeneğinin de ikinci
bir doğru cevap oluşturduğu duyuruldu.Açıklamada, bu nedenle sorunun
iptalinin uygun görüldüğü belirtildi.
Fen ve teknoloji testi A kitapçığı ve B kitapçığı 3. sorusunda ise adı
geçen orak hücreli anemi hastalığının, eşeye bağlı kalıtım göstermeyip,
vücut kromozomu üzerindeki çekinik genlerle taşınan bir hastalık
olduğuna işaret edilerek, "Soru kökünde sehven eşey kromozomunu ifade
eden 'X' yazılması hatalı bilgi oluşumuna neden olmuştur. Bu durum
sorunun çözümünü ve doğru cevaba (C seçeneği) ulaşmayı
engellememektedir. Ancak öğrencilerin çelişkiye düşebileceği göz önüne
alınarak iptali uygun görülmüştür" denildi.
TEOG Merkezi Ortak Sınav soruları ve cevap anahtarı yayınlandığından aşağıdaki linkler aktif olacaktır.
"Sınav kitapçıkları makine ile paketlenecek"
TEOG sınavında bazı poşetlerde soru kitapçıklarının eksik çıktığını ve
bunun elle paketleme yapılmasından kaynaklandığını belirten Bakan Avcı,
"İnşallah nisandaki sınavda ÖSYM'de olduğu gibi kitapçıkların otomatik
paketlenmesini sağlayacağız. Böylece inşallah bu tür aksaklıklar daha da
azalmış olacak" diye konuştu. Dershanelerin dönüşümü konusunun
bugünlerde medyada ve kamuoyunda çokça tartışıldığını da anımsatan Bakan
Avcı, şu değerlendirmelerde bulundu: "İşin getirilmek istendiği siyasi
boyutlar sizi üzmesin. Biz meseleye önce eğitimciler olarak bakmak
durumundayız. Eğitim açısından baktığımız zaman herkes için çok yararlı,
çok verimli bir süreç olacağını düşünüyoruz. Buna samimiyetle
inanıyoruz. Yeter ki iyi planlayalım ve bu alanda faaliyet gösteren hiç
kimseyi mağdur etmeyecek bir altyapı üzerinde duralım. Bunu yaptığımız
zaman emin olun 2-3 sene içerisinde bugün bizi çok farklı şekilde
eleştirenler de yapılan işten memnun olacak ve bu tür eleştirilerin de
çok da haklı olmadığını, o gün kendileri söyleyecektir. O güne kadar biz
işi katiyen siyasi retoriğe kurban etmeden, eğitim çerçevesinde 'biz
işimizi en iyi nasıl yapabiliriz' sorusuna cevap bulmak üzere
çalışmalarımızı sürdürelim." denildi.
OKULLARIMIZA DÜŞEN GÖREVLER
* Okullarımıza düşen en öncelikli ve acil görev e-okul sistemi üzerinde
şube ve öğrenci listelerinin tam ve doğru olmasını sağlamaktır. Bu
nedenle, kaydı o okulda olup da e-okulda bir başka okulda görünen
öğrencinin nakli hemen alınmalı, nakil giden öğrencilerin nakil onayları
yönetmelikte öngörülen süre içerisinde verilmeli, e-okula daha önce hiç
kaydedilmemiş olan ara sınıf öğrencileri ilgili ekrandan sisteme
kaydedilmeli, sınıfı ya da şubesi hatalı olan öğrencilerin bilgileri
ivedilikle düzeltilmelidir.
* Sınıf listelerindeki eksiklikleri ve hataları gideren okullarımız,
sistemde öğrencilere ait istenen tüm bilgileri de doğru ve eksiksiz
olarak işlemekle yükümlüdür. Sistemde yer alan hiçbir bilgi gereksiz
değildir. Artık Bakanlığımız öğrencilerle ilgili bilgileri okullardan
istemeyecek, sistemden anlık olarak alacaktır. Bu nedenle tüm bilgilerin
büyük bir özenle doldurulması gerekmektedir.
* Sınav belgelerinde kullanılacak olan öğrenci resimleri de sistem
üzerinden alınacağından, okullarımızın son günlerde sıkışıklık
yaşamamaları amacıyla özellikle 6,7 ve 8. sınıf öğrencilerin resimlerini
öncelikli olarak sisteme kaydetmeleri gerekmektedir.
* Okullarımız öğrencilere ait özürlü ve özürsüz devamsızlık bilgilerini de sisteme GÜNLÜK olarak işlemekle yükümlüdür.
* Gelişim raporu ile ilgili ekranlar okullarımıza açılmıştır. Bundan
böyle öğrencilerin gelişimi sistem üzerinden takip edilecektir. Bu
nedenle okullarımızın ilgili raporları bu hafta içerisinde mutlaka
sisteme işlemeleri gerekmektedir.
* Sınav tarihlerinin sisteme girilmesi ile ilgili ekran okullarımıza
açılmıştır. Not işlemleri ile ilgili ekranlar da hazır olup şu an için
açılmış da olabilir. Okul idarecileri not girişi için yetkilendirme
yapmak, öğretmenlere bu işlem için şifre vermek ve bilgilendirmek ve not
girişlerinin zamanında yapılmasını sağlamakla SORUMLUDUR.
* Okullarımız sistemde yer alan resmi yazı, açıklama ve duyuruları takip
ederek açılmış ya da açılacak olan ekranlarla ilgili iş ve işlemleri
zamanında yerine getirmekle YÜKÜMLÜDÜR.
İlçe Milli Eğitim Müdürlerine düşen görevler
* İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri yukarıda sayılan iş ve işlemlerin
okullar tarafından zamanında yerine getirilmesini sağlamak ve gerekli
kontrolleri ve uyarıları yapmakla YÜKÜMLÜDÜR.
* Ayrıca İ.Ö.Kurumları Yönetmeliğinin 27.Maddesi gereğince devamsız
öğrencilerin takibini yapmak ve bu öğrencilerin durumları ile ilgili
bilgileri sisteme işlemekle YÜKÜMLÜDÜR.
* İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü mahalli kurtuluş günü, doğal afet vb.
nedenlerden ötürü ilçe genelindeki tatil günlerini sisteme işlemek
ZORUNDADIR.
* İlçe M.E.Müdürlükleri nakil işlemini zamanında tamamlamayan okulları
sistem üzerinden takip edip gereken uyarıları yapmakla YÜKÜMLÜDÜR.
* İlçe M.E.Müdürlükleri başka bir okulda görevlendirilen öğretmenlerin
görevlendirme kayıtlarını zaman kaybetmeden işlemeli, görevlendirmesi
biten öğretmenlerin görevlendirme bitiş tarihlerini de zamanında
kaydetmelidir.
Karşılaşılan Sorunlar
* Hala sınıf listeleri tam olmayan okullarımız mevcuttur. Not işlemleri
ekranı açıldıktan sonra sistemde olmayan öğrenciyi sisteme ekleme şansı
kalmayacak, sınıfı yanlış girilmiş öğrencinin sınıfı
düzeltilemeyecektir. Bu durumda öğrenci karne alamayacak, sınavlara
giremeyecek ve hatta mezun edilemeyecektir.
* Okullarımızın büyük çoğunluğu öğrenciyi sadece sisteme işlemekte ancak
öğrenciye ait genel bilgiler, veli bilgileri gibi bilgileri
işlememektedir. Sistemin düzenli bir şekilde çalışabilmesi için
öğrenciye ait tüm bilgilerin sisteme tam ve doğru bir şekilde işlenmesi
gereklidir.
* Milli Eğitim Bakanlığının 2007/74 sayılı genelgesinde günlük
bilgilerin (devam-devamsızlıklar vb) sisteme her gün işlenmesi gerektiği
belirtildi ise de bu konuda okullarımız yeterli çabayı
göstermemektedir.
* Nakil giden bir öğrenci için nakil onayının en geç 15 gün içerisinde
verilmesi gerekirken okullarımız bu süreye uymamakta, öğrencinin nakil
onayını vermemekte ve bu durum öğrencinin nakil gittiği okulun iş ve
işlemlerini de aksatmaktadır. Şu anda İlçemiz genelinde süresi
içerisinde nakil onayı verilmemiş olan 48 adet kayıt bulunmaktadır.
* İ.Ö. Kurumları Yönetmeliği gereğince her yıl Kasım ve Nisan ayının
2"nci haftasının son iş gününde öğrencilere verilecek olan gelişim
raporlarının sistemden alınması zorunluluğu okullarımıza duyurulduğu
halde raporu hala almamış olan 14 adet okulumuz mevcuttur.
* Ders tamamlama ya da başka nedenlerle kadrosunun bulunduğu okuldan
başka bir okula görevlendirilen öğretmenlerin görevlendirmeleri İLSİS"e
işlenmemekte bu durumda o öğretmenlerin isimleri, E-Okul sisteminde
görünmediği için okulun ders programı, öğrenci notları gibi bilgileri
sisteme girme şansı kalmamaktadır.
E OKUL TEOG SONUÇLARI 20 OCAK 2014 TIKLA ÖĞREN
15:59
e okul .
MEB .
teog .
TEOG sınav sonuçları