Arkadaşımı Bul Oyunu

02:25 No Comments

IMG_2789Biliyorsunuz ki çocuk gelişimi bölümüne kayıt yaptırdım bu yıl..
Bu hafta sınav haftası olduğu için hiç bloğa yazı giremedim..
Şimdi bir boşluk bulmuşken hemen yazayım dedim..

Ders notlarında gördüm oyunu..
Oyunun adı aslında “Kardeşimi Bul” Ders notlarında gördüm..

Oyun şu şekilde oynanıyor okullarda..Bir kişi seçiliyor dışarı çıkartılıyor.. içerideki öğrencilerden biri belirleniyor ve dışarıdaki öğrenci çağırılıyor ona ipucu veriliyor.. İşte cinsi kız kırmızı giymiş filan vs..
Bizde şu şekilde oynadık..
Bilirsiniz ki kitapları çok seviyoruz ve onlar bizim arkadaşımız diye tekrar ediyorum sürekli..
Eskiden okuduğumuz ve şimdi yüzüne bile bakmadığı artık onlar bebek kitapları dediği kitapları topladım ve ona kitapların içeriği ile ilgili ip ucu verdim..Mesela
“Bir hayvan var, meyveleri yıkamadan yediği için karnı ağrımış acaba bu hayvan hangisi ve hangi kitapta anlatılıyor bu hikaye??
“Kirpi kiki “heeeyyy diyerek bu hikayenin olduğu kitabı buluyor..
“Bir hayvan var, merakından dolayı ormanda dolaşırken bir yere sıkılmış bu hayvan”
Kütüğe sıkışmıştı anne fare ona yardım çağırdı..Küçük sincap ve yardımsever arkadaşlarııı

Bir hayvan var arkadaşının evini kıskanıyor ve sazlıklarını yolmak istiyor
eveeeettt kıskanç kurbağaaa (bunun adı eskiden kıngaç kumbağaydı..

Böyle yaparak kitaplara karşı merakı uyandı ve birkaçını okumamızı istedi tekrar…
Şimdi dolabındaki diğer kitaplarla da oynamayı düşünüyorum ama ipucunu bu sefer kitaptan alıntı şeklindeki konuşmaları söyleyerek..
Mesela “açmış kitabını okumaya başlamış güvenle ve istekle okumuş (Kültürlü Kurt) gibi..
Sonra da tersten oynamayı düşünüyorum bu oyunu..Bir kitap seçip bana içeriğini anlatmasını isteyeceğim :)
Basit oyun ama Hafızasını, Bilişsel Alanı ve dil alanı gelişimini destekleyici bir oyun ;)


0 yorum:

Yorum Gönder