Yılbaşından önce Elif'in okulunda Rehberlik öğretmeni ile görüşmem vardı.
Okul ilk başladığı zamanlarda Elif'te varolan ve zamanla azalan kimse
benimle oynamıyor hiç arkadaşım yok sendromlarından bahsettim
kendisine.Uzun uzun bu konuda konuştuk.Öğretmenimiz okulda Elif'i
devamlı gözlemlediğini ilk başlarda varolan bu sıkıntının zamanla
azaldığını ve hatta şimdilerde hiç kalmadığını arkadaşları ile gayet
uyumlu ve mutlu olduğunu anlattı.Tabi bu duruma sebep olan faktörlerin
başında tek çocuk olmasının ve biraz da baskın karakterli olmasından
bahsetti.
Oyun oynarken hep kendi istediğinin olmasını yenilgiyi çok kolay
kabullenemediğini falan söyledi.Fakat zamanla konuşarak durumu ona
kabullendirdiğini ve şimdi bir sorun olmadığını anlattı.
Bize önerisi de evde aile oyunları oynamamız yönündeydi.
Biz de ilk olarak bir Monopoly City oyunu alarak başladık işe ve yılbaşı
gecesi bayağı uzun süre Monopoly oynadık.Oyunu oynarken Elif'teki
kazanma hırsını farkettik ve onu törpülemek için uğraştık babası ve ben.
Bir kere ille Elif kazansın diye uğraşmadık herkes hırsla oyuna asıldı
ve Elif'le bu durum da açık açık konuşuldu.Hepimizin birer oyuncu
olduğumuz ve kazanmak için oynadığımız anlatıldı.Başlangıçta kaybettikçe
üzüldü,hırs yaptı fakat sonraki bir kaç gün tekrar oynadıkça durumu
farklılaştı yenilgiyi de kabullenmeye ve mızıkçılık yapmamaya başladı.
Kısaca öğretmenimizin de önerisiyle evimizde ailece oyun seansları
düzenlemeye başladık.İlk Monopoly ile başladık şimdi sırada Macera
ormanı isimli bir oyun var onu alıp onu da oynayacağız.Böylece hem
birlikte vakit geçiriyoruz hem de Elif'i oyun oynarken gözlemleyip
hatalı olduğu durumları düzeltmesini istiyoruz.Zira arkadaşları ile
oynarlarken malesef ki çocuklar bizler kadar hoşgörülü olmayıp
birbirlerini kırabiliyorlar.
Cocuklar oyunla , oynadikca ögreniyor ve sekileniyor gercekten.
Biz büyük oglumla cok uzun süreli ve cesitli kutu oyunlariyla vakit
gecirirdik. Onun gelisimine cok faydasi oldu. Okula baslayip zamanimiz
ve sabrimiz tükendikce azalmisti bu oyun zamanlarimiz.
Denis'in psikolog görüsmesinde uzman Denis'in hayatinin renksiz
oldugundan ve evin icinde yapay hareketlilikten bahsetmisti. Demek ki
uzun yillar yaptigimiz oyun zamanlarini epeyce ihmal etmisiz. Simdi
kardesiyle ve bizimle yine oynuyor. Hem kardesiyle yakinlasip, birlikte
zaman gecirebiliyor hem de onlarin bilgisini kontrol edebiliyorum.
Bu ara memory benzeri hafiza- konsentrasyon ve formlari tanima gibi kutu oyunlari oynuyoruz.
Kücük oglum abisinin sayesinde cok sey ögrendi ve oyun kabiliyeti-uyumu
gelisti. Denis eskiden cok mizmizlanir, hirslanir aglanirdi. Kücük daha
sabirli ve azimli.
Bol oyunlu günler )
Bizim öğretmenimizin tavsiyesi Macera Ormanı adlı oyun.
Nette biraz araştırdım ve bakım oyun nasıl anlatılıyor.Okudukça çok faydalı olacağına daha çok inandım.
En kısa sürede temin edeceğim bu oyunu.
OYUN HAKKINDA BİLGİ
Bu oyunda 06-12 yaş arasındaki çocukların duygularını uygun biçimde
ifade etmeyi, davranışlarını kontrol edebilmeyi, bir şey yapmadan önce
düşünmeyi, plan yapabilmeyi öğrenmelerine yardımcı olmak amacıyla
üretilmiştir. 2-6 Kişi ile oynanır.
Oyunda Duygular Vadisi, Bataklık (Ayağın Kaydı), Çıkmaz Yol, Söyleneni
Yap Yolu, Dur, Sıkıntı Ormanı, Gevşeme Yolu, Düşünme Tepesi ve Karmaşa
Mağarası (Kafan Karıştı) bölümleri bulunmaktadır.
*Duygular bölümü çocukların duygularını tanımalarına, uygun biçimde
ifade edebilmelerine ve kendi kendilerini denetlemeleri için gerekli
olan strese ilişkin ilk işaretleri öğrenmelerine yardımcı olur.
Ağırlıklı olarak dört ana duygu ( kızgınlık, üzüntü, mutluluk ve korku)
üzerinde odaklanılmasına karşın oyuncular, kişisel deneyimlerini
açıklamaları elden geldiğince değişik duygu sözcüklerini düşünmek üzere
cesaretlendirilirler.
* Dur bölümü çocukların hareket etmeden yada tepkide bulunmadan önce
kendilerini kontrol etmeyi ve başardıkları bir davranışı durdurmayı
öğrenmelerine yardımcı olur.
* Gevşe bölümü çocukların rahatlamayı öğrenmelerine yardımcı olur.
Rahatlama yeteneği, çocukların kendi kendini denetlemeyi öğrenmelerinde
önemli bir beceridir.
* Düşün bölümü çocukların sorunları bütünüyle düşünmelerine, uygun bir
plan yapmalarına yardımcı olur. Bu yetenek kendi kendini denetlemeyi
başarmada ön koşuldur.
* Çıkmaz Yol, Bataklık (Ayağın Kaydı), Sıkıntı Ormanı, Karmaşa Mağarası
(Kafan Karıştı) bölümleri oyundaki tuzaklardır. Bu tuzaklar çocuğun
yaşadıklarını ve duygularını anababalar (tedavi ekibi) ile
paylaşmalarını sağlar. Aynı zamanda anababalar çocuğun yaşadıkları ile
duygularından haberdar olur.
Bu oyun:
* Anababayla oynandığında anababanın (tüm aile bireyleriyle oynandığında
aile bireylerinin) birbirlerine yakınlaşmasını ve birbirlerini
tanımalarını sağlar,
* Çocuğun duyguları, yaşadığı olaylar ve sorunlara nasıl yaklaştığı konusunda anababaya detaylı bilgiler sağlar,
* Çocuğuyla ne oynayacağını bilemeyen, oyun oynayamayan anababalar için
kolay bir oyun aracıdır. Özel Zaman Uygulamasında kullanılabilinir.
Diğer Oyun Yazılarımız;
http://etkinlik.blogspot.com/2013/12/evde-cocukla-oynanan-oyunlar.html
http://etkinlik.blogspot.com/2013/12/cocuklarla-evde-oynayabileceginiz-oyun.html
http://etkinlik.blogspot.com/2013/12/baz-cocuk-oyunlar-ve-bu-oyunlar-nasl.html
http://etkinlik.blogspot.com/2013/12/2-3-yas-cocuklar-icin-evde-yaratc-oyun.html
http://etkinlik.blogspot.com/2013/12/cocuklar-evde-ne-oynayabilir.html
http://etkinlik.blogspot.com/2013/12/sokakta-ve-evde-oynanan-oyunlar-1.html
Evde çocukla oynanan oyunlar
Çıkmaz Yol .
çocuk oyunu .
Dur .
Düşünme Tepesi ve Karmaşa Mağarası .
Gevşeme Yolu .
Sıkıntı Ormanı .
Söyleneni Yap Yolu
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder