TEGV’den Erciş’e Adım Adım Öğrenim Birimi

20:54 No Comments

TEGV 23 Ekim 2011'de meydana gelen depremden bu yana Van'daki çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdürmeye devam ediyor.

TEGV 23 Ekim 2011′de meydana gelen depremden bu yana Van’daki çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdürmeye devam ediyor.
TEGV, Van depreminden sonra bölgedeki faaliyetleri sonucunda toplam 38.880 çocuğa ulaştı.
Van Erciş’teki ‘Adım Adım Öğrenim Birimi’ Açılıyor
Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV)’nın Van Erciş Öğrenim Birimi, 2009 yılından beri Vakfı destekleyen Adım Adım koşucularının topladıkları bağışlar sayesinde yeniden hayat buldu. TEGV’in eğitim etkinliklerini Erciş’li çocuklarla buluşturacak birimden, yılda ortalama 800 çocuk faydalanacak.
Resmi açılış 26 Ekim’de 
Türkiye’de, eğitim alanında faaliyet gösteren en yaygın sivil toplum kuruluşu olan Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı ile Adım Adım oluşumunun birlikte başlattıkları “Hiç Van’a Koştun Mu?” projesi kapsamında, 1997’den beri faaliyette olan ve deprem nedeniyle mekanı kullanılamaz hale gelen Van Erciş’teki TEGV Öğrenim Birimi için yeni bina inşası Adım Adım koşucularının sağladıkları destek ile tamamlandı. Birimin resmi açılışı 26 Ekim 2013 tarihinde gerçekleşecek.
Maratonlarda TEGV için koşacaklar
“Hiç Van’a Koştun Mu?” projesi çerçevesinde Adım Adım üyeleri 2012 Avrasya ve 2013 Runtalya Maratonlarında TEGV için koşarak, birimin inşası ve işletme giderlerinin karşılanması için bağış topladılar. Adım Adım koşucuları 17 Kasım 2013 tarihinde gerçekleşecek 35. Kıtalararası İstanbul Avrasya Maratonu’nda da yine TEGV için koşacaklar. Toplanacak bağışlar ile Van Erciş Adım Adım Öğrenim Biriminin 10 yıllık işletme giderlerinin karşılanması hedefleniyor.
 Deprem riski dikkate alınarak inşa edildi
Van Erciş Adım Adım Öğrenim Birimi, Van Anadolu Öğretmen Lisesi’nin bahçesindeki 3.500 m²’lik arazide 170 m² oturumlu olacak şekilde, bölgenin deprem riski ve iklim koşulları dikkate alınarak inşa edildi. 2013 Yaz Döneminde kapılarını çocuklara açan Adım Adım Öğrenim Biriminde; Okuma Adası, Bilişim ve Teknoloji Odası, Etkinlik Odası/Kütüphane, Geniş Giriş/Okuma Alanı, Ofis, Mutfak, Teras, Depo, Kazan Dairesi ve WC yer alıyor. Ercişli tüm ilköğretim çağındaki çocuklara açık olan ve yılda 800 çocuğa ulaşabilecek kapasiteye sahip olan Birim; güler yüzlü, sıcak, donanımlı öğrenme ortamıyla, çocuklara yaşam becerilerini geliştirecek ve temel eğitimlerine destek verecek eğitim olanakları sunuyor.
TEGV’in Kalbi Van İçin Atmaya Devam Ediyor…
Depremin üzerinden geçen iki yılın sonunda Van merkez ve ilçeleri olmak üzere 1 Eğitim Parkı, 3 Öğrenim Birimi ve değişik zamanlarda bölgeye yönlendirilen 9 Ateşböceği Gezici Öğrenim Birimi ile çocuklara eğitim desteği sağlayan TEGV, Van depreminden sonra bölgedeki faaliyetleri sonucunda toplam 38.880 çocuğa ulaşmanın mutluluğunu yaşıyor…
TEGV, depremin ardından birçok bireysel ve kurumsal bağışçının desteği ile Van’daki etkinlik noktalarında yenileme ve iyileştirme çalışmaları gerçekleştirdi. Bu kapsamda Van Feyyaz Tokar Eğitim Parkında iyileştirme yapıldı ve bahçesine yeni bir oyun parkı kuruldu, Van Çatak Öğrenim Birimi yeni mekanına taşındı, depremin ardından faaliyetlerini okullarda sürdüren Van Muradiye Öğrenim Birimi Muradiye Kaymakamlığı tarafından tahsis edilen arazi üzerine kurulan yeni mekanına taşındı ve deprem nedeniyle binası kullanılamaz hale gelen Erciş Öğrenim Birimi için yeni bina inşa edilerek faaliyetlere başlandı.
Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı hakkında: 
Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı, ilköğretim çağındaki çocuklarımızın, daha güzel bir çocukluk yaşamaları ve yarınlara umutla bakmaları için, okul içi ve dışı saatlerde çok yönlü bir eğitim desteği almalarını ve çağdaş eğitim olanaklarından faydalanmalarını amaçlıyor. Türkiye genelinde, 37 ilde 10 Eğitim Parkı, 44 Öğrenim Birimi, 24 Ateşböceği (gezici öğrenim birimi) ve 3 İl Temsilciliği ile çocuklarımıza eğitim desteği hizmeti sürdürüyor. Kuruluşundan bu yana 1,8 milyon çocuğumuza verdiği eğitim desteğini on binlerce gönüllüsü ile gerçekleştiriyor. Eğitimde özgün modeli ile ulusal ve uluslararası işbirlikleri bulunan TEGV, 2007 yılında Küresel İlkeler Sözleşmesini imzaladı. TEGV ile ilgili detaylı bilgi için www.tegv.org adresi ziyaret edilebilir.
Adım Adım hakkında:
Adım Adım (AA), amatör sporculardan oluşmakta ve sportif etkinlikler aracılığıyla, ihtiyacı olan kişi ve kurumları, yardımda bulunmak isteyen kişi ve kurumlarla buluşturmaktır. Türkiye içinde ve dünyanın çeşitli ülkelerinde düzenlenen maraton, yarı maraton, triatlon yarışmalarına katılan amatör sporcular, bu spor etkinlikleri öncesinde ve sonrasında AA’nın desteklemeye karar aldığı STK’lar için yapacakları bağış çağrısı ile bağışçıların bağışlarını ilgili STK’ya yönlendirerek sportif etkinliği toplum yararına dönüştürmeye çalışır. Yardımseverlik koşusu yapmak isteyen koşucular, katılacakları yarıştan önce aile, arkadaş ve diğer sosyal çevrelerinden, e-mail yoluyla, desteklemek istedikleri sivil toplum kuruluşları için bağış talebinde bulunuyor. 2008 yılında faaliyete geçen AAO, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV)’nın yanı sıra, Arama Kurtarma Derneği (AKUT), Türkiye Korunmaya Muhtaç Çocuklar Vakfı (Koruncuk), Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği (TOFD), Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) ve Buğday Derneği’ni destekliyor. www.adimadim.org


0 yorum:

Yorum Gönder