Girişimci yi başarıya götüren yollar

09:41 No Comments

Geçenlerde bir dergide ‘’düşünen değil, yapan kazanır’’ diye bir slogan gördüm. Sonra üzerinde biraz düşünmeye başladım ve bu sözün girişimci olmak üzerine yazılmış çok doğru ve çok güzel bir söz olduğuna karar verdim. Daha sonra girişimci vegirişimcilik nedir üzerine bir araştırmaya koyuldum. Daha sonra araştırmalarım sonucunda girişimci kelimesinin orta çağa dayanan bir kelimeden türediği ve iş yapan anlamına geliği gördüm. Aslında öyle değil miydi dergideki slogan ‘’düşünen değil, yapan kazanır’’. Verilen mesaj son derece basitti aslında. HAREKETE GEÇ!!
Günlük hayatımızda ya da hayatımızın birçok alanında dagirişimci özelliğine sahip olmadığımız için kaybederiz aslında. Bir şeyi yapmak için çok da güzel planlar yaparız. O gün ne yapacağımızın planı bellidir. Yaparsak çok da iyi bir seviyeye ulaşacağız üstelik. Ancak maalesef ki harekete geçmek düşünmek kadar kolay bir iş değildir gözümüzde. Oysaki rekabet dolu iş hayatında bizimle aynı şeyi düşünen insanlar çoktan harekete geçmişlerdir.
O insanlara düşüncemi mi çaldılar acaba diye şüphe ile yaklaşmaya başlarken, patrona da ben de aynı şeyi düşünmüştüm üstelik beni niye ödüllendirmedi diye içten içe kızmaya başlarız. Asıl kızmamız gereken ise güzel düşüncelerimize karşılık güzel bir tavır sergileyememiş olmamızdandır. Aslında girişimci davranış gösterip biz fikrimizi öne sürseydik belki de terfi almıştık iş yerinde.
Girişimci olan kişi kendine güven duymalı, yaratıcı olmalı, iş bitirici olmalı, cesaretli ve yeniliklere açık bir insan olmalıdır. Aslında bütün bunlar birbirleri ile bağlantılı olan faktörlerdir. Bütün bunlar bir arada olduğunda ise beraberinde başarıyı ve öz güveni de birlikte getirecektir. Unutmayalım ki girişimci bir beyin yalnızca düşünmekle yetinmez, çok iyi düşünüp tasarladığı bir işi harekete geçerek mutluluğu yakalar.


0 yorum:

Yorum Gönder